Skip to main content

Posts

Showing posts from December, 2011

Bila hati sudah berbicara, mulut tidak perlu berkata-kata

Assalamualaikum..

Lain betoi entri myzall kali ni kan...
ni bukan apa nak jadi mat jiwang jap...

Ayat ni myzall dapat waktu baca novel tempoh hari... Di sebalik kata-kata yang mungkin biasa ja namun bagi myzall ada terselip seribu makna di sebalik kata2 itu.. Ayat ni buatkan myzall teringat akan satu lembaran kisah hidup myzall...

Sewaktu bersekolah d sekolah menengah, ada seorang sahabat karib myzall yang selalu ada sewaktu myzall senang dan susah.. Namun yang sedihnya dia suka take advantage ats diri orang len.. Myzall kwan dgn dya sejak dari sklh rendah lagi namun sampailah masuk ting. 5 nak dekat SPM barulah myzall tahu perangai dia yang sebenar.. hampeh betoi bla tau kwn baik kita tikam kita dri blakang... Dalam senyap2 dok ambik advantage dari kebaikan kita doh!

Apa lagi myzall trus lah naik angin siap bawak penyapu masuk klas dia nak pukul dia... ( Time 2 skolah dah habis dah pon..., waktu klas tambahan )
Nasib baik ada org len halang, klu x gempa bumi mesti dah berlaku..
Apa p…

Tahun Baru, Azam Baru

Assalamualaikum...

How are u?
Lagi 4 hari nak masuk tahun baru....
cepat gla masa berlalu... tanpa kita sedari dah setahun dah berlalu...
Tahun 2011 banyak meninggalkan kenangan dalam diary coretan hidup myzall.
kini tahun 2012 muncul, lalu bermula lembaran kertas yang baru untuk dicoretkan dengan pengalaman dan kenangan manis mahupun pahit.

Azam myzall untuk tahun 2012 ni,
1, Nak dpat 3.75 CGPA
2, Nak ambik Lesen Kereta by the end of the year
3, Nak lose some weight
4, Nak....

Nak ikutkan banyak lagi yg myzall nak... nanti x cukup masa nak baca pulak...
So korang mcm mana? dh buat list utk thun depan??
kita hidup mesti ada azam dan angan2, Kalau x mna mungkin ada kejayaan..
Yelah kan setiap kejayaan bermula dari angan2..

So hope 2012 will be better than before..
Kerna hari ini lebih baik dari semalam dan esok lebih baik dari hari ni..
Bye uools...
salam...

Antara Sayang dan Cinta

Dia merupakan insan pertama yang bertakhta di hati ini namun aku tidak sanggup melihat dia menyimpang jauh dari jalan ke syurga. Sudah lama aku bertarbiah dan mengajaknya kembali ke jalan yang benar namun hanya kehampaan yang timbul setiap kali soal ini dibicarakan. Kami berkenalan sewaktu terserempak dalam sebuah kedai buku di Bangi dua tahun yang lalu. Sejak dari pertemuan itu, hatiku sudah terpikat akan keayuan wajahnya. Namanya yang seayu wajahnya memikat hatiku, Ayu Normaya Binti Asry Nuriman. “ Hi, boleh awak tolong saya ?” tiba-tiba suara merdu bak buluh perindu menyapa ke gegendang telingaku. Itulah saat pertama aku dapat menatap wajah yang seayu wajah Ayu. “ Apa yang boleh saya buat untuk bantu cik.. ?” tergangtung ayatku disitu kerana tertanya-tanya nama si dia yang sedang berbicara. “ Opps, nama saya Ayu. Saya tengah cari sebuah novel yang bertajuk ‘ Bicara Hati ’ karya Damya Hanna . Awak pekerja di sini kan? ” sambung Ayu mematikan persoalan yang timbul di minda buat seketika…

I Luv My Life Uools....

Salam kpd semua blogger...

Post kali nie myzall tuju kan kpd ssiapa yang suka mentelaah blog myzall nie.
myzall nak share a very intresting story of my own life...

Al-kesahnya...

Pada zaman dahulu, ada seorang anak lelaki yang dilahirkan pada 18 september 1993. Dia dikatakan budak paling comel ( Ya Allah, Belagaknya budak nie...) yang dilahirkan di dlm Kampung Herriot dan hal ini telah menjadi titik sejarah manis dlam kehidupan ibubapa nya...hehehe. Dia telah dikurniakan nama yang comel semacam orangnya, Muhammad Hazmizal Bin Abd. Halil. Dengan penuh kasih dan sayang, dia dibesarkan oleh.... Beberapa orang PENGASUH !! ( : Bukannya sepanjang masa sbb ibubapanya agak sibuk mencari nafkah dan rezeki yang halal untuk menyara seluruh ahli keluarga.

Dia merupakan anak bongsu dari lima adik-beradik lelaki. Walaupun hidup dlam keadaan sederhana, namun dia mampu menyerlah seperti abangnya yang sulong dalam pelajaran. Dia didaftarkan untuk bersekolah rendah di Sekolah Rendah St. Xavier Cawanga…

Booth oh booth....

Salam 2 all...

dah dua hari myzall bertapak di booth KRPI uools....
mcm2 kerenah doh...
hari nie stress gile kot, niat d hati pnyalah bagos nk g derma darah NAMUN....
TEKANAN darah tinggi sngt... x dpt nk menolong... tpi i know my blood group...
x sangka myzall nie pemurah.. ye la kan O+....

but anyway i want 2 thanx 2 alls yg bnyak menolong ktika di booth...



THANX UOOLS....